En klassiker i nye klæder

Hvordan sælger man flere køkkenruller samtidig med, at man får kommunikeret svensk ødegårdsstemning? Og hvordan siger man økologi, rene råvarer og masser af kærlighed samtidig med, at man skiller sig ud på hylderne med babymad? De to udfordringer og mange flere var en del af briefen, da Coop bad Markant om at redesigne emballagen på en del af deres kendte Änglamark-serie til det nordiske marked.

Änglamark består udelukkende af økologiske, miljø- eller allergivenlige produkter, en klassiker hos Coop, der efterhånden har fulgt danskerne en del år i indkøbskurven. Nu var det tid til en brush-up, også af kategorierne husholdning, vask, papir, dyremad og babymad, som Markant kom til at stå for. Det var vigtigt for Coop, at den nye emballage kunne leve sammen med de øvrige kategorier i Änglamark-familien. Og så var det vigtigt, at designet skilte sig ud.

”Vi har arbejdet meget med, at emballagerne skulle differentiere sig i forhold til resten af markedet samtidig med, at de stadig var tro mod den grundfortælling, der ligger i Änglamark-brandet med fokus på oprindelsen, den svenske ødegård og de rene produkter.”
Tina Frank, Art Director hos Markant

Resultatet af Markants arbejde blev et helt nyt look til en stor del af Änglamark-serien samt en udførlig guide til, hvordan Coop kunne brede designet yderligere ud. De nye emballager fra Markant rykker ud på hylderne i løbet af oktober i 2015 i mange af Coops butikker, herunder bl.a. i Irma, Kvickly og SuperBrugsen.