En hyldest til bonden, bageren og brødet

Valsemøllen leverer mel til en stor del af Danmarks selvstændige bagere. Og det ønsker de at blive ved med at gøre. Derfor ville de gerne formidle den gode historie om de gode råvarer pakket ind i et 360 graders koncept, der ud over levering af råvarer og bageteknisk support også skulle omfatte butiksdekoration og salgsfremmende kampagnematerialer. Markant døbte projektet BrødVærk.

Med BrødVærk ønskede Valsemøllen, og Markant at sætte fokus på passionen for godt brød, gedigent håndværk og gode råvarer. Konceptet indeholder en række unikke fordele til bagerierne, f.eks. egenlevering direkte fra Valsemøllens egne møller til bageriet, samarbejde med foodinfo.dk og salgsmateriale til butikkerne.

”Det var vigtigt for os, at BrødVærk fik masser af food appeal. Brødet skulle udstråle, hvad det var, nemlig fyldt med smag og kvalitet. Universet følger tidens tendenser og den nordiske stil med vægt på masser af inspiration til kunden i det visuelle udtryk.”
Birgitte Nyhøj Lynggaard, Art Director hos Markant

BrødVærk skal dog ikke bare se godt ud. Det skal også fungere som et salgsværktøj og bidrage til, at bagerierne i det lange løb får langet mere brød over disken. Derfor indeholder BrødVærk som koncept løbende kampagner, der fanger tidens tendenser og sæsonaktuelle varer. Alt sammen med et glimt i øjet. Den første kampagne løb henover sommermånederne, hvor bagerne kunne tilbyde deres kunder sæsonaktuelt BrødVærk ala ”Ta’ ungerne med ud i det blå”-brød og ”Når far passer grillen”-brød efterfulgt af et Ps: Vendes efter 2 slurke øl.”

Læs mere og se hele BrødVærk universet her