En bid af Danmark – en ambitiøs idé

Lidl Danmark ville gerne give danskerne endnu flere danske fødevarer. Vi ville gerne give forbrugerne en oplevelse af, at de var med i processen. Resultatet blev ”En bid af Danmark” – en serie af udvalgte fødevarer produceret i Danmark.

Fra emballagedesign til fuldstøbt konceptoplæg

”En bid af Danmark” handler om meget mere end emballage. Det handler om brugerinvolvering. Helt ned på lokalplan. Via Instagram og brugernes egne billeder af Danmark aktiverede vi danskerne online såvel som ude i de fysiske butikker ved at bruge deres pletskud på emballagerne af ”En bid af Danmark.”

En god idé bliver altid bemærket

Lige præcis emner som SoMe og lokale fødevarer er noget, der optager de danske forbrugere. Og Danmarks Radio. Allerede inden lanceringen af ”En bid af Danmark” ramte hylderne i Lidl, ramte nyheden om den nye produktserie hele Danmark på forsiden af DR.dk.

Dit og mit Danmark

Billederne er autentiske. Fyldt med sjæl og hjertevarme. Kort sagt Danmark, når det er bedst, set i gennem danskernes øje, kamera eller smartphone.

”Når vi arbejder med emballagedesign og koncept, opererer vi med Ta’ mig-effekten, der består af 3 dele, nemlig information, funktion og oplevelse. Denne treenighed kommunikerer tilsammen al den dedikation, der er lagt i produktet, specielt fra vores side.”

Birgitte Nyhøj Lynggaard, Fødevarekommunikatør og senior art director

VIL DU OGSÅ INVOLVERE DINE KUNDER?

Har du et produkt, du skal have pakket godt ind, en kampagne der skal eksekveres effektivt eller bare et spørgsmål til god kommunikation, skal du ikke tøve med at tage fat i os. Vi glæder os til at snakke – og sparre – med dig.

Anne Marie Christiansen
Senior projektleder
+45 23 60 30 36
Birgitte Nyhøj Lynggaard
Fødevarekommunikatør og senior art director
+45 29 88 05 83