Lidl Danmark

Designstrategi

En bid af Danmark – en ambitiøs idé

Lidl Danmark ville gerne give danskerne endnu flere danske fødevarer. Vi ville gerne give forbrugerne en oplevelse af, at de var med i processen. Resultatet blev ”en bid af Danmark” – en serie af udvalgte fødevarer produceret i Danmark.

En god idé bliver altid bemærket
Allerede inden ”en bid af Danmark” ramte hylderne i Lidl, ramte nyheden om den nye produktserie hele Danmark på forsiden af dr.dk.

”En bid af Danmark” handler om meget mere end emballage. Det handler om brugerinvolvering. Helt ned på lokalplan. Via Instagram og brugernes egne billeder af Danmark aktiverede vi danskerne online såvel som ude i de fysiske butikker ved at bruge deres pletskud på emballagerne af ”en bid af Danmark.”

En gigant i Europa og i Danmark

Supermarkedskæden Lidl er Europas største dagligvarekæde, og vi har hos Markant været stolte af at kunne løse kommunikationsopgaver for dem. Lidl har i dag ca. 11.000 butikker i 32 lande, og målet i Danmark er at komme op på mindst 200 butikker inden for de næste par år. Kædens popularitet herhjemme er stigende, og med tiltag som “En bid af Danmark” er kæden allerede på vej til at skabe en endnu større plads i hjertet hos de danske forbrugere.

Kontakt os

Er du vores næste case?

Vores kunder spænder vidt, og det samme gør vores løsninger. Kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for dig – vi er altid klar med en snak og en kop kaffe.

Task

Rebuild a unified visual system for the advertising agency, made of steel which can change the world in a while.