Emballagedesign i stort format

Coop i Norden ønskede at profilere deres eget ’value for money’-mærke, coop, der i stigende grad blev klemt og glemt mellem virksomhedens to øvrige mærker: X-tra og Änglamark. Udfordringen var enkel: Skab et nyt emballagekoncept til coop i hele Norden, der kommunikerer mærkets værdier på en frisk og moderne måde!

At udvikle et emballagekoncept er i sig selv en prøvelse. At udvikle et koncept, der rækker lige fra hundefoder til shampoo, og som samtidig skal tage højde for underkategorier, gør det ikke nemmere. Og hvis det så også skal kunne rumme 3 sprog – dansk, norsk og finsk – så er udfordringen ligesom lagt.

Løsningen blev et stilrent og letgenkendeligt look med inspiration fra nordisk natur, design og madlavning. Rene linjer og høj stoflighed var væsentlige parametre. Det samme var vigtigheden af sammenhæng og synergi i udtrykket fra produkt til produkt. Den linje blev understreget ved hjælp af en fast forankring af logoet og anprisninger samt en klassisk billedfrise, der – ofte med unik food appeal – kommunikerer produktets ophav, kvalitet og coop-mærkets særlige værdier.

En lang række af de nyemballerede coop-produkter er allerede i butikkerne i Danmark, Norge og Finland. I Finland hedder ’value for money’-mærket Rainbow.

Der har været stor tilfredshed hos Coop Norden med resultatet af emballagekonceptet til coop. Faktisk var tilfredsheden så stor, at Markant efterfølgende har været involveret i udrulning af mere end 1.000 enheder.

Hos Markant har vi en holdning til emballagekommunikation: Undervurdér ikke emballagens magt. Læs mere her!