Sjov og smagfuld indpakning af grissebasse-mad

Dencon Foods ville lancere en serie af klassiske BBQ-produkter og havde brug for navn, identitet og emballagedesign til en private brand serie.

Spareribs, pulled pork og andre saftige, amerikanske sydstatsretter er populære i Danmark. Det er blevet en nationalsport at ’grisse’ sig til med mørt og lækkert kød. Det gør også konkurrencen på markedet benhård. Ambitionen var at finde en identitet, der med respekt for det traditionelle amerikanske køkken, signalerede kvalitet og moderne food appeal og som samtidig havde plads til at demonstrere en simpel, men vigtig indsigt i målgruppen.

Et lækkert foto af produktet udgør baggrunden på emballagen, der er tilsat en banderole i træ-look, hvor navn og logo mv. er brændt ned i. Den samlede oplevelse oser af autenticitet og har masser af food appeal – både i forhold til kategorien, det nye navn, Farm House, og ikke mindst på grund af en række unikke citater, der med stor selvironi adresserer mandens vidunderlige fascination af grill og grillmad.

Oplægget er blevet rigtig godt modtaget af Dencon Foods, som præsenterede og lancerede BBQ-serien på Food Expo 2014 i Herning, hvor danskerne for første gang også kommer til at høre om Dencon Foods’ patenterede Pig Wings. Vi er sikre på, at forbrugerne ikke alene kommer til at trække på smilebåndet. De vil også se den nye grillserie som et lækkert alternativ til de andre kendte producenter på markedet.

Hos Markant har vi en holdning til emballagekommunikation: Undervurdér ikke emballagens magt. Læs mere her!