Hos Markant har vi haft den fornøjelse at designe en hel serie med duftlys til det internationalt kendte lysmagerfirma Ester & Erik. Men hvordan sælger man danske duftlys til et kinesisk publikum? Eller en australsk, fransk og belgisk målgruppe for den sags skyld?

Vi valgte at fokusere på det unikke ved lige præcis Danmark – det som en kineser ikke kan få i Kina, nemlig historien om det danske kongehus og den unikke danske natur.

Med det afsæt skabte vi et visuelt univers, der er bygget op om Danmark, som vi danskere ser det, fra det flade marsklandskab til de dybe mørke skove. Hvert duftlys fik med inspiration fra det royale univers sit eget navn. Resultatet blev en række fortællinger, der hver især indkapsler det særegne ved duften, og en række emballager, der portrætterer essensen af Danmark.

Duftlysserien er lige blevet lanceret på messer verden over, og allerede nu er interessen stor, specielt fra lande som Kina og Australien. For nyligt blev Ester & Erik indstillet til en designpris for serien på en livsstilsmesse i Belgien. Det er første gang Ester & Erik udstiller på messen – og første gang messen indstiller en helt ny udstiller til en pris, hvilket i sig selv er en udmærkelse af de større.