Gennemtænkt emballagedesign - et godt afsæt for effektfuld branding og øget omsætning

Emballagedesign er et effektfuldt værktøj i dagens Danmark. I en tid, hvor alle har svært ved at trænge igennem mediestøjen, giver emballager og emballagedesign mulighed for at aflevere et unikt budskab til kunden i selve købsøjeblikket. Når vi arbejder med emballage, arbejder vi med kommunikation i øjenhøjde. Bogstavlig talt. Oftest er produktet den primære salgskanal, så det gælder det om at udnytte pladsen maksimalt for at skille sig ud fra mængden i butikkens hyldespejl.

At over 75% af alle forbrugere først beslutter sig, når de står i butikken, bør kun gøre motivationen til at investere i emballagedesign endnu større. Tallet siger alt om det unikke potentiale, hvert enkelt produkt har på hylden, og endnu mere om det unikke potentiale hver emballage har for at kommunikere: ”ta’ mig – ta’ ikke ham ved siden af!

Hos Fødevaretjenesten opererer vi netop med ta’ mig-effekten, der består af 3 dele, nemlig information, funktion og oplevelse. Denne treenighed skal kommunikeret tilsammen al den dedikation, der er lagt i produktet – også fra vores side. Vi er eksperter i processen fra start til slut, fra produktudvikling og design til rentegning og tryk, en proces fyldt med udfordringer. Og masser af muligheder.

Har du også brug for god fødevarekommunikation? Læs mere om Fødevaretjenesten her.