Æstetik og design med lang levetid

Siden 1400-tallet har GEORG JENSEN DAMASK produceret nogle af Danmarks smukkeste og mest traditionsrige tekstiler til hjemmet. GEORG JENSEN DAMASK ønskede en emballage, der kunne matche indholdet og fungere hele vejen fra butikken og hjem til kunderne.

Hvorfor pakke væk, når man kan vise frem? Normalt hører emballage til på lageret, men vi gjorde noget utraditionelt ved at konceptualisere emballagen og gøre den til en del af butikkernes indretning som en stor, symmetrisk opbevaringsvæg. På den måde aktiverede vi emballagen som kommunikationselement og skabte et levende univers i butikkerne. Samtidig fungerede den store væg med emballagebokse som corporate POS materiale, der kombinerede funktionalitet og et stærkt visuelt udtryk.

Vi udviklede emballageboksen samtidig med GEORG JENSEN DAMASKs corporate identitet – et diskret udtryk med masser af dybde, der understregede GEORG JENSEN DAMASKs eksklusive produkter.

Emballagekonceptet endte med at blive et bærende element i GEORG JENSEN DAMASK kommunikationen i kraft af massive udtryk og emballagens høje kvalitet. Det blev mere end en kasse at transportere dugen hjem i, det blev dugens hjem i hjemmet. Høj gemmeværdi kombineret med et æstetisk og rent udtryk sikrede, at emballagen var en aktiv kommunikation længe efter, at dugen, viskestykket og sengetøjet var taget i brug.

Hos Markant har vi en holdning til emballagekommunikation: Undervurdér ikke emballagens magt. Læs mere her!