Det er ikke kun holdninger, børn og løbeture, danskerne poster på de sociale medier. Vi elsker også mad, og det smitter i den grad af på vores feed, fx på Instagram, hvor det ene lækre madbillede efter det andet bliver postet i en lind strøm. Det er ikke bare en tendens, man ser i Danmark, den er verdensomspændende, og flere og flere caféer, restauranter og fødevareproducenter tager den til sig, når de skal markedsføre deres produkter. For hvis dit produkt har Instagram-faktor, så kan det sælges, det er tesen.

 

Fødevaretjenesten er naturligvis også på Instagram, og udover selv at poste billeder fra vores eget lille kreative foodie-lover-univers, følger vi også udviklingen på mediet. Nedenunder finder du et et lille udpluk af de profiler, vi synes, der gør det rigtig godt på instagram – læs, bliv inspireret og klik videre.

 

Wulff og Konstali

Det siges, at Wulff og Konstali i København har Danmarks mest fotograferede brunch. Når man klikker ind på caféens insta-feed, forstår man godt begejstringen. Her bliver brunch-retterne serveret som små kunstværker, der i den grad har se-mig-effekt. Tjek Wulff og Konstalis instagram-konto her.

 

Landmad 

Landmad er en kæde af butikker, der har specialiseret sig i at sælge lokale fødevarer til danskerne. På Instagram kan man følge konceptets udvikling på nærmeste hold – naturligvis med produkterne i fokus. Tjek Landmads instagram-konto her.

 

Linda Lomelino 

Linda Lomelino er kogebogsforfatter. Og fotograf. Det siger næsten sig selv, at den kombination giver et vanvittigt flot Instagram-feed, der udover at vise varen, også sælger den. Tjek Linda Lomelinos instagram-konto her.

 

Black Tap Craft Burgers & Beer 

Denne burgerbar i The Big Apple har haft succes med at peppe deres milkshakes op, for at sige det mildt. Og deres kunder eeeeelsker det. Endnu bedre: de elsker også at vise, at de eeeeelsker det. Tjek Black Tap Craft Burgers & Beers instagram-konto her.

 

Henne Kirkeby Kro 

Hvordan trækker man kunder til en restaurant i Vestjylland? Et godt trick er at få en Michelinstjerne. Et andet trick er at vise, hvad man kan på Instagram. Gerne på en lidt skæv måde, som de gør det på Henne Kirkeby Kro med mesterkokken Paul Cunningham i spidsen. Tjek Henne Kirkeby Kros instagram-konto her.