16.200 unikke besøgende på kampagnesitet

Loyalitetskampagne i højeste gear

Hvordan får man Honda-ejere til at blive opmærksom på, at en gennemtæringsgaranti faktisk godt kan ruste op? Og hvad skal der til for, at oplysningen bliver omsat til tilfredse eftersyn hos Honda-forhandlere?

Honda laver ikke forlængede udgaver skåret over samme læst, men skaber unikke køreoplevelser og unikke modeller. Det forhold gør også Honda-ejere til noget lidt særligt. Der er en stolthed forbundet med personlig at have valgt Honda. Den følelse var bærende i en kampagne, der skulle fortælle, at en velholdt Honda servicebog er ligeså meget værd som en velholdt Honda bil.

Løsningen tog udgangspunkt i en analogi til racehunde, og det simple princip at ægte racehunde altid har en stambog, der viser hvor stærk og selvstændig en DNA, de bygger på. Under overskriften ”Få din Honda tilbage i stambogen” fik vi offline, online og via kampagnesite Honda-ejere til at kigge deres servicebog grundigt efter og se om fuldblodsmedlemsskabet af Honda-racen stadig var intakt.

Noget tyder på, at kampagnen og synet af stambogen fik trykket Honda-ejere rigtigt godt på maven og samvittigheden. I hvert fald besøgte 16.200 kampagnesitet i løbet af kampagneperioden, og 665 kom til eftersyn. Oveni er stambogen blevet et nyt fælles referencepunkt for kundernes loyalitet over for mærket.