Augmented reality skabte juledekoration lidt ud over det sædvanlige

Lidl Danmark ville ikke bare pynte op til jul. De ville også underholde og fejre den med kunderne. Til det formål ønskede de en idé og et spændende konkurrenceelement til julekampagnen og julemarkederne.

I samarbejde med Moving Ads skabtes der små virale film, der hver især havde en række sjove og iøjnefaldende nisser i hovedrollen. Filmene satte scenen og dannede efterfølgende platform for en Augmented Reality konkurrence app.

App’en sørgede for – med sin kombination af fysisk og virtuel virkelighed – at alle, der deltog ikke bare spillede et spil – men fik mulighed for selv at være en del af spillet og konkurrencen. Og hvem har ikke drømt om, ligesom Lille Per, at tage en hurtig tur til Nisseland, når det er jul?

Lidl Danmark tog godt imod den gode idé og har kunnet melde tilbage om et uventet højt antal konkurrencedeltagere – og lidt utilfredshed fra børnene, der havde svært ved at holde forældre og bedsteforældre på afstand, som også ville prøve app’en.

Få føjet nye dimensioner til din verden med augmented reality, animation og 3D. Læs mere her!