Emballage med holdning

En central del af Naturli’s re-positionering bestod i udvikling af et nyt emballagekoncept. Hvordan kunne vi skabe moderne food appeal og samtidig gøre emballagen til et værdifuldt redskab i kommunikationen af Naturli’s værdier.

Kampen om at komme på hylderne i de danske supermarkeder er ubarmhjertig. Det samme er kampen om at komme af hylderne igen og ned i indkøbskurven. Det gælder også økologiske varer, der førhen har været vant til at klare sig alene på grund af øko-mærket.

Det nye emballagekoncept for Naturli’ tog udgangspunkt i dette, og målet var med få elementer at skabe en tydelig og stilren emballage med moderne food appeal. Det betød et farvel til køkkentern og en oprydning i de mange informationer på emballagen, der også var med til at gøre den næsten lægelig informativ.

Løsningen blev et moderne løft af den tidligere emballage, hvor produktet stadig er i fokus men med introduktion af den nye ’plantemand’, der med et hjerte i den ene hånd og en plante i den anden er blevet et letgenkendeligt symbol på det gode og ligefremme ved Naturli’.

Bagsiden af emballagerne talte på samme jordnære måde om produktet og om Naturli’s tradition for at lave plantebaseret drikke. Målet var at komme i øjenhøjde og hente holdningsbaseret taletid hos den travle, kræsne og økologisk bevidste forbruger. Ifølge Naturli’ har de nye emballager gjort det godt i butikkerne i løbet af 2013 – og medvirket til, at virksomheden er blevet mere moderne og synlig i den daglige kamp om de økologiske forbrugere.

Hos Markant har vi en holdning til emballagekommunikation: Undervurdér ikke emballagens magt. Læs mere her!