Fra bruger til bruger: Content marketing, der gror og gror

Naturli’ Foods har længe udviklet økologiske, plantebaserede drikke og ingredienser, men der er stadig for få, der ved det. Så hvordan kunne vi mere effektivt få hverdagens travle forbrugere til kaste deres engagement og kærlighed efter Naturli’?

I stedet for at bruge flere ressourcer på kampagner og events, valgte Naturli’ at gå på Facebook. Det er i sig selv ikke revolutionerende, men kombinationen af nicheprodukt og bæredygtig filosofi gjorde Facebook til det bedste og mest oplagte sted at opbygge nære og langvarige relationer.

Tro mod Naturli’ skulle Facebook siden ikke være et sted, der blindt skubber produkter ud, men et sted med content. Et sted, der inspirerer og indbyder til gensidig dialog. I den sammenhæng har bl.a. en række udvalgte plantefamilier været med til at skabe Danmarks første plantebaserede opskriftsbog til deling på de sociale medier.

Med etableringen af Plantebevægelsen er der bogstaveligt talt blevet skabt en græsrodsbevægelse og en åben invitation til at opdage alt det gode ved økologi, planter og sund mad.

På et halvt år har Plantebevægelsen opbygget en solid skare af engagerede følgere på siden og givet Naturli’ en marketingplatform og nye muligheder for at knytte nye og gamle brugere tættere til sig.

Følg Plantebevægelsen her