OM FØDEVARETJENESTEN

Fødevaretjenesten er sat i verden for at servere løsninger, der virker på tværs af alle platforme. Og for at dele viden og inspiration om det, der får forbrugerne i tale. Vores team består af dedikerede fødevarekommunikatører samt et bredt netværk af specialister inden for fødevarekommunikation, herunder analysebureauer, fotografer, madstylister og interesseorganisationer.

Følg #Fødevaretjenesten på Instagram og LinkedIn og få frisk viden og usødet inspiration til det, der rører sig i dag – og i morgen – inden for mad, emballager og design.

FOODTRENDS

Hurtige hverdag

Vi har travlt – i hverdagen. Der er meget, der skal nås, arbejde der skal laves, børn der skal hentes, gymnastik, håndbold, yoga, og vi kunne blive ved. Læs mere
En travl hverdag overlader ikke meget tid til køkkenet, så derfor er convenient blevet det nye buzzword ved køledisken i supermarkedet. Vi vil have mad, der kan laves i en fart, og ikke nok med det, det skal også være sundt, lækkert og mættende samtidig med.
Luk

Langsomme weekend

Vi har al den tid i verden – i weekenden. Lørdag morgen sætter vi brøddejen i gang, til middag er det stegen, der skal langtidssteges, og søndag er vi i gang med simregryden. Læs mereNår der står fritid på programmet, står den også på slooooow-food i køkkenet. Danskerne forbinder i højere og højere grad mad med forkælelse, og netop derfor er madlavning blevet til et vigtigt element i weekenden, hvor der (endelig) er tid til at gøre mere ud af tingene.
Luk

Involver dig i din mad

Lige nu vil supermarkedskæder samt store og små fødevareproducenter gerne have, at du involverer dig i din mad. Læs mere
At du kender produktets unikke historie, ved at dyrene har haft det godt, og at grøntsagerne ikke er sprøjtet unødigt. Hvis historien ikke er værd at fortælle, så skrues der i stedet op for madlavningen, fællesskabet og smagsoplevelsen. Det er som sådan ikke noget nyt ved disse foodtrends – de er bare iscenesat på en anden måde.
Luk

Mad til hjernen

Kan du spise dig klog? Bedre? Mere skarp? Ja, ja og ja, vil mange kosteksperter mene, og det gør de også år efter år efter år. Læs mere
Brainfood, eller superfood som det også bliver kaldt, er en megatrend, der aldrig synes at dø ud. Kroppen bliver set som en maskine, der kan optimeres med de rigtige ressourcer, der kan bestå af alt fra blåbær til chiafrø, afhængig af tidens trends og kosteksperternes råd.
Luk

Gade-mad

Streetfood er blevet det nye sort – i hvert fald hvis du spørger på gaden. Flere og flere steder dukker små streetfood-ghettoer op i de største byer i Danmark, og vi gætter på, at der ikke kommer til at gå lang tid, før flere byer i landet følger trop. Læs mere
Hvorfor? Fordi hvem elsker ikke god nem mad, enten lige til at spise, eller lige til at tage med. Og det er ikke den ordinære pizza eller burger, vi taler om her. Streetfood-køkkenet er blevet populært med raketfart, fordi det er take away 2.0 med fokus på de gode råvarer og den gode smag.
Luk

Mad(e) in Denmark

For nogle er det efterhånden ved at være en gammel traver, men ikke desto mindre er den god nok. Mad produceret i Denmark er en megatrend, der er kommet for at blive. Læs mere
Og det kan vi godt forstå. For der er noget rart ved at vide, at vores æbler kommer fra en æbleplantage lige i nærheden. Og at koen, hvis mælk du drikker, har gumlet dansk græs i sig hele sommeren. Det er trygt og bæredygtigt på én og samme tid.
Luk

WORK

Indsigt er basis for alt vores arbejde. Vi kan ikke løse en effektiv kommunikationsopgave eller skabe et emballagedesign, der rykker salg, uden at dykke ned i vores kunde, deres produkt og produktion. Det er også derfor, vi ved utroligt meget om pølsefars og økologisk grahamsmel blandt andet. Nedenunder får du et indtryk af vores arbejdsgange samt et udvalg af vores cases.

En bid af Danmark – en ambitiøs idé

Bliv klogere på, hvordan du skaber et nyt emballagekoncept, der har Ta’ mig-effekt på hylden – og på de sociale medier.

Når du elsker at bage

Læs mere om vores spændende samarbejde med Finax, og den lige linje fra en identitetsproces til nyt koncept- og emballageunivers.

1000-vis af emballager

Se med her, hvis du vil vide mere om, hvordan du vinder kampen på hylden, og ikke mindst få øjnene op for, hvor meget en emballage kan kommunikere.

Vi ses derude

Vi er der, hvor vores kunder er. I supermarkedet, ude i landet, inde i byen, på det lille lokale madmarked og på den store foodfestival.

Slagter Lampe

Læs mere om vores afdækning af Brand DNA samt udvikling af en ny, stærk identitet og kommunikationsplatform for Slagter Lampe.

Inspiration, inspiration, inspiration

Vi rejser gerne for at finde inspiration og afdække fødevaretrends og nye forbrugermønstre. Næste stop er Amsterdam, og vi glæder os allerede.

TIL TJENESTE!

Har du et produkt, du skal pakket godt ind, en kampagne der skal eksekveres effektivt eller bare et spørgsmål til god fødevarekommunikation, skal du ikke tøve med at tage fat i os. Vi glæder os til at snakke – og sparre – med dig.

Anne Marie Christiansen
Senior projektleder
+45 23 60 30 36
Birgitte Nyhøj Lynggaard
Fødevarekommunikatør og senior art director
+45 29 88 05 83