En hårdtslående kampagne

“Vi ønsker os 2.000 nye kunder og en kommunikation, der gør det klart for alle i vores udrulningsområde, hvorfor fiberbredbånd knockouter alle andre internetforbindelser”. Østjysk Energis udfordring sendte os ikke til tælling, men gav os i stedet ideen til en hårdtslående kampagne i en vægtklasse for sig.

Med udgangspunkt i boksningens verden udfordrede vi potentielle kunders internetforbindelse og sendte dem en invitation til at komme og gå en omgang med os. Med en boksehandske og det karakteristiske World Champion mavebælte skabte vi et sprogligt og visuelt univers, hvor fibernettets unikke fordele blev formidlet på en humoristisk og let tilgængelig måde på on- og offline platforme.

Vi sikrede høj genkendelighed med massiv tilstedeværelse i lokalpressen, en spektakulær direct mail udsendelse og Østjysk Energis tilstedeværelse på strategiske steder i lokalområdet med en fysisk boksering. Opfordringen til at gå en omgang med Østjysk Energi og få udfordret sin nuværende internetforbindelse involverede og aktiverede potentielle kunder med høj lead generering til følge.

Østjysk Energi opnåede i alt en konverteringsrate på 9% efter kampagnens slutning.