En charmerende ven på nederste hylde

Det er fristende at sige, at design af emballage til low-price brands er simpelt. Det skal bare være what you see is what you get. Men helt så enkelt er det nu ikke. Coop ønskede et facelift af deres kendte low price brand X-tra. Opgaven bestod i at udvikle et nyt fællesnordisk emballagedesign af X-tra og implementere designet i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Discount-kategorien er særligt udfordrende, når det handler om emballagekommunikation. Det kræver en knivskarp balance mellem et tillidsvækkende udtryk og et umiskendeligt fokus på sammenhæng mellem pris og indhold – en udfordring vi løste ved at skabe et emballagedesign, der på den ene side er tro mod low price kategorien og på den anden side oser af charme, inspiration og personlighed.

X-tra brandet dækker en lang række basisprodukter i både food og non food-kategorierne, og netop fordi produktnavnet i alle tilfælde skal fremgå på op til 4 sprog, gjorde vi en dyd ud af nødvendigheden og udnævnte produktnavnet til helten. Designet har fået et unikt udtryk, hvor den charmerende og levende typografi spiller en stor rolle – godt understøttet af en enkel og inspirerende fotostil.

Coop er begejstret for det nye X-tra, der allerede er på vej ud på hylderne i Norden, fordi vi med designet fik skabt et udtryk, der selv i low-price kategorien demonstrerer stor og charmerende Ta’ mig-effekt mange år frem i tiden.