Kreativ strategi og eksekvering, der rammer sømmet på hovedet

Region Syddanmark ønskede en kampagne, der på en let forståelig og effektiv måde oplyser borgerne i regionen om, at de pr. 1. april 2014 skal ringe først, hvis de har brug for behandling på en skadestue. Hvordan skærer man kommunikationen ind til benet uden at risikere at skære benet af, og hvordan sikrer man sig, at borgerne ved, hvad de skal gøre, når uheldet indtræffer?

Med udgangspunkt i, at vores kreative strategi først og fremmest skal få borgerne til at ændre adfærd i en i forvejen presset situation, skabte vi en kampagne med et enkelt budskab og en afvæbnende og positiv tone of voice. Kampagnen skaber tryghed i forhold til nye vaner og er letforståelig for borgere i alle samfundslag. Vores key visuals tager udgangspunkt i de mest almindelige skader, og på den måde sikrer vi høj genkendelse og et træk på smilebåndet på tværs af alder og sociale lag.

Kampagnens omdrejningspunkt er en adresseløs forsendelse til alle husstande i regionen med bl.a. gemmekort. Direct mailen suppleres af PR, TV Spots, outdoor, annoncer, online bannere, posters og animerede film til infoskærme, der alle med et enkelt og klart budskab fortæller borgerne, hvad de skal gøre.